Proiectarea pe grupe valorice a unităților de învățare pentru calităti motrice în gimnaziu
Abstract
Activitatea de proiectare didactică are un grad ridicat de dificultate şi complexitate generat de factorii diverşi ce o condiţionează : reglementările programelor şcolare de specialitate pe cicluri de instruire, intervalele de timp variabile, diversitatea condiţiilor de mediu şi a bazei materiale, aspecte particulare legate de numărul de elevi, vârsta, caracteristicile lor motrice şi somato-funcţionale, specializarea şi experienţa cadrului didactic, opţiunile şi interesul elevilor pentru diferite ramuri de sport, tradiţiile în activitatea sportivă a unităţilor şcolare, existenţa curriculum-ului nucleu şi curriculum-ului la decizia şcolii ce conduc la o variaţie a numărului de ore acordate şi mai ales a tipologiei acestora. O realizare corespunzătoare a proiectării didactice la nivelul conţinuturilor interesate (aptitudini motrice în clasa a VIII-a) este direct responsabilă de eficienţa activităţilor ulterioare – a căror bază este – şi de îndeplinirea obiectivelor cadru (la nivel de ciclu) si a celor de referinţă (la nivelul anilor de studii pentru care sunt realizate documentele de planificare).