Sisteme integrate cu motoare cu reluctanță variabilă utilizate pentru antrenarea vehiculelor autonome hibride
Abstract
Din cauza îngrijorărilor crescânde a utilizării energiei și a protecției mediului
înconjurător, dezvoltarea vehiculelor hibride a devenit un domeniu de noutate.
Motoarele electrice pentru vehiculele hibride sunt recunoscute pentru eficiența lor
ridicată, cuplu mare, controlabilitate ridicată, viteză de operare largă și o mentenanță
ușoară. În această lucrare se face o trecere în revistă a ultimelor noutăți în materie de
motoare electrice cu reluctanță variabilă, privite, însă, prin prisma sistemului integrat
de propulsie în care sunt înglobate.
În cadrul lucrării de disertație sunt abordate cunoștințe în materie de sisteme de
propulsie ale autovehiculelor hibride, motoare electrice pentru tracțiunea acestora,
electronică de putere și control.
Obiectivul acestei lucrări este să prezinte o simulare a unui sistem hibrid în
arhitectură serie-paralel antrenat de un motor cu reluctanță variabilă, dar și
descoperirile recente în propulsia hibridă. Pe parcursul lucrării este întâlnită și o scurtă
istorie a acestora, inovații structurale și de control, pentru a oferi o cât mai bună
înțelegere a tipurilor de motoare electrice ce animă astfel de vehicule. Chiar dacă scopul
principal al lucrării este bazat pe studiul motoarelor electrice de propulsie ale
vehiculelor hibride, sunt abordate și discutate, până la o anumită profunzime, și alte
componente cheie ale sistemului propus.
Lucrarea conține 5 capitole organizate arborescent.
Capitolul 1 și 2 descriu poluarea și sursele regenerabile de energie, obiective și
tipuri de vehicule hibride.
Capitolul 2 explică hibridizarea, criteriile obiectivelor hibride, componentele
principale și arhitecturile vehiculelor hibride.
În capitolul 3 se intră mai în detaliu și se face referire la senzori, convertoare,
diferite tipuri de sisteme de stocare a energiei și motoarele electrice de propulsie.
Capitolul 4 concentrează toate informațiile discutate în capitolele anterioare și
conține o simulare într-un mediu de programare precum și modul de comportare a
arhitecturii serie-paralel (mixt).
Capitolul 5 rezumă această lucrare și conține detalii asupra studiului simulării
precum și a unor concluzii.
Lucrarea se încheie cu un capitol distinct de Concluzii în care se discută de
atingerea obiectivelor propuse și deschiderile pentru cercetările viitoare