Contribuţii privind evaluarea performanţei de mediu a unor biocombustibili pentru motoarele Diesel
Dată
2013Autor
Buţurcă, Raluca-Cristina
Abstract
În ultimii ani, Uniunea Europeană şi-a luat angajamentul de a combate schimbările climatice, atât intern cât şi internaţional, acest scop fiind foarte important pentru EU-27 aşa cum reflectă politicile Europene cu privire la schimbările climatice [1]. Unul dintre cele cinci obiective pe care Uniunea Europeană şi le-a propus în acest scop este crearea unor modalităţi de transport mai curat.
Europa 2020: Strategia pentru o economie inteligentă, durabilă şi incluzivă [2] are cinci obiective majore, privind ocuparea forţei de muncă, inovarea, educaţia, incluziunea socială şi mediul/energia - care urmează să fie îndeplinite până în anul 2020.
Pentru o creştere durabilă a Europei, UE şi-a propus următoarele obiective specifice:
̶ Reducerea cu 20%, până în anul 2020, a emisiilor de gaze cu efect de seră faţă de
nivelul din 1990 - UE este dispusă să reducă emisiile chiar şi cu 30%, cu condiţia ca şi alte ţări dezvoltate să îşi asume angajamente similare şi ca ţările în curs de dezvoltare să contribuie, în măsura posibilităţilor, în cadrul unui acord global;
̶ Creşterea ponderii surselor de energie regenerabile până la 20%;
̶ Creşterea cu până la 20% a eficienţei energetice.
Îndeplinirea primelor două obiective este necesară pentru a reduce dependenţa excesivă de combustibilii fosili (petrol, gaz şi cărbune) care expune consumatorii şi întreprinderile la fluctuaţiile de preţ, ameninţă securitatea economică, contribuie la schimbările climatice.
Politica de dezvoltare durabilă a UE poate contribui la diminuarea presiunilor asupra mediului exercitate de intensificarea, la nivel global, a concurenţei pentru resursele naturale [2]. Pentru a atinge obiectivele de combatere a schimbărilor climatice, trebuie accelerat ritmul de reducere a emisiilor şi utilizare noilor tehnologii (instalaţii eoliene şi solare, captarea şi stocarea carbonului etc.).
Colecții
- Teze de doctorat [131]