Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorIvan, Ionica
dc.date.accessioned2024-11-21T13:28:23Z
dc.date.available2024-11-21T13:28:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10018
dc.descriptionRezumat Teză de doctorat - Conducător științific: Prof. univ. dr. Nicoleta CRISTACHEro_RO
dc.description.abstractAceastă teză de doctorat abordează problematica dobândirii avantajului competitiv la nivelul organizațiilor românești prin intermediul aplicării managementului instrumentelor CSR. Scopul tezei de doctorat îl reprezintă cercetarea modalităților prin care organizațiile din industria energiei electrice urmăresc să devină mai competitive, integrând în strategia lor generală practicile de CSR. La momentul actual competiția dintre organizații a devenit tot mai puternică, astfel că dorința de a obține un avantaj competitiv este prezentă în toate sectoarele economiei naționale. Capitolul 1 cuprinde aspectele conceptuale și metodologice specifice dezvoltării managementului CSR în cadrul organizațiilor din România, conceptele cheie, evoluția și importanța managementului CSR, strategii de responsabilitate socială corporativă, responsabilitatea socială văzută ca sursă de avantaj concurențial, demersul strategic CSR, analiza comparativă dintre CSR și relații publice și revizuirea literaturii de specialitate în domeniul managementului CSR prin intermediul softului VOSviewer. Partea aplicativă cuprinde patru capitole. Astfel, în capitolul 2 este prezentat cadrul actual al utilizării instrumentelor CSR în strategia generală a organizațiilor românești din industria energiei electrice. În realizarea acestui capitol am prezentat atât dinamica și tendințele integrării conceptului CSR în cadrul organizațiilor românești, cât și la nivelul Grupului Electrica. De asemenea, am realizat analiza SWOT a integrării conceptului CSR în strategia Grupului Electrica, modelul Porter și modelul AIDA, aplicate în industria energiei electrice. Capitolul 3 cuprinde evaluarea implicațiilor managementului CSR asupra avantajului competitiv la nivelul organizațiilor românești. Instrumentul de colectare a datelor a fost chestionarul, respondenții fiind selectați conform criteriilor de reprezentativitate. În capitolul 4 am realizat analiza corelațiilor dintre managementul instrumentelor CSR și precursorii performanțelor avantajului competitiv în cadrul organizațiilor din industria energiei electrice. În acest capitol am utilizat softul SmartPLS 4. În ultimii ani responsabilitatea socială corporativă a devenit o preocupare tot mai importantă atât pentru organizațiile din străinătate cât și pentru cele din România. Implicațiile sociale și de mediu ale acțiunilor derulate de către organizații sunt tot mai numeroase, efect datorat globalizării rapide și schimbărilor socio-economice semnificative.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea „Dunărea de Jos” din Galațiro_RO
dc.subjectmanagementro_RO
dc.subjectinstrumente CSRro_RO
dc.subjectorganizații româneștiro_RO
dc.subjectresponsabilitatea socială corporativăro_RO
dc.subjectstrategiero_RO
dc.subjectperformanțăro_RO
dc.subjectavantaj competitivro_RO
dc.titleAvantajul competitiv la nivelul organizațiilor românești prin intermediul managementului instrumentelor CSRro_RO
dc.title.alternativeThe competitive advantage of romanian organizations through the management of CSR toolsro_RO
dc.typePhD Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Rezumate teze de doctorat [833]
    Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului