Comportamentul consumatorului din Republica Moldova în era digitală
Dată
2024Autor
Mogîldea, Ludmila
Abstract
Competitivitatea joacă un rol crucial în susținerea dezvoltării economice și sociale, având un
impact semnificativ asupra progresului în sectorul agroalimentar. Este esențial să fie înțeleasă și
menținută în conformitate cu reglementările existente, iar toate entitățile, fie ele persoane fizice sau
juridice, implicate în acest domeniu, trebuie să respecte normele de concurență.
Într-o economie deschisă, caracterizată printr-o interacțiune intensă a resurselor, fluxurile de
capital, precum și resursele materiale, umane și informaționale devin vitale. Aceste aspecte
influențează relația dintre mediul intern și cel extern al companiilor din domeniul agroalimentar în
Republica Moldova. În era digitală, accesul rapid la informații și o gamă diversificată de opțiuni
schimbă comportamentul consumatorilor, care devin mai informați și mai selectivi în alegerile lor.
Acești factori contribuie la diversificarea activităților din sectorul agroalimentar, iar efectele
acestora pot fi evaluate prin rezultatele financiare ale afacerilor locale. Companiile din acest sector
trebuie să se conformeze legislației referitoare la concurență și să interacționeze activ cu mediul
concurențial.